PAD-methodiek

Sinds de invoering van de PAD-methodiek op onze trainingsgroepen is er veel gebeurd. Er wordt druk geoefend, rollenspellen uitgevoerd, met knuffels situaties uitgebeeld, over gevoelens gepraat en regelmatig is een kind aan het ‘padden’. Wat zijn de ervaringen van onze ouders, kinderen en medewerkers tot nu toe?

Kinderen

“Ik leer door de PAD-les over gevoelens. En ik geef mezelf een 10. Ik leer welke gevoelens ik weleens heb.”
“Ik vind het schildpadverhaal heel grappig, maar heb er ook wat aan. Padden doe ik thuis op de gang!”
“Ik vind de PAD-hoek leuk omdat je er leuke zandlopers hebt.”

Ouders

Eén creatieve en enthousiaste ouder heeft een prachtige traktatie in de PAD-stijl gemaakt. Binnenkort ontvangt u een brief met daarin de belangrijkste informatie over PAD. Om door te nemen, maar ook om onderdelen thuis te gebruiken. We zijn benieuwd naar uw ervaring!
“Ik vind het fijn dat er gerichter met sociaal-emotionele vaardigheden wordt gewerkt en dat er een PAD Plus- en Basisgroep is gecreëerd.”
“Mijn kind heeft nu beter inzicht in het verschil tussen persoon en gedrag. Als we thuis een conflict hebben, weet hij dat we nog steeds van hem houden en alleen zijn gedrag niet prettig vinden. Zo fijn!”

Medewerkers

“Werken met PAD vind ik fantastisch! Ik gebruik sommige lessen inmiddels ook, met succes, bij een aantal ambulante cliënten. Met wat eigen creativiteit en enthousiasme, afgestemd op de groep, is een PAD-les ontzettend leuk en leerzaam. Toen een kind op de trainingsgroep aan me vertelde dat hij op school echt probeert om in zijn schild te kruipen (net als de kleine schildpad uit het schilpaddenverhaal), voelde ik mij beretrots en zag ik dat het werkt.”
Bent u enthousiast geworden? Bekijk onze film of vraag naar de PAD-methodiek bij één van onze medewerkers. Heeft u feedback voor ons? Ook dat horen we graag.

Terug naar nieuws Terug naar blog